پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی
گرایش آموزش کودکان استثنایی
عنوان:
اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال نارساخوانی
استاد راهنما:
معصومه پور محمدرضای تجریشی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب:
چکیدهآ
فهرست مطالبب
فهرست جداولج
فهرست نمودارها.ح
فصل اول: کلیات پژوهش 1
مقدمه.2
بیان مساله4
اهمیت و ضرورت پژوهش.12
اهداف پژوهش13
هدف کلی13
اهداف اختصاصی.13
اهداف کاربردی13
سوال تحقیق.14
فرضیه های تحقیق.14
تعاریف مفهومی متغیرها14
تعاریف عملیاتی متغیرها.15
فصل دوم: گستره نظری و پیشینه پژوهش.16
مقدمه17
نارساخوانی.17
شیوع نارساخوانی18
ویژگیها19
سیر و پیشآگهی20
علائم بالینی نارساخوانی20
تشخیص افتراقی21
جنسیت و نارساخوانی.22
مشکلات هیجانی- رفتاری کودکان نارساخوان23
دیدگاهها و سببشناسی نارساخوانی.25
طبقهبندی نارساخوانی.31
مفهوم اسناد34
شکلگیری سبک اسناد.34
نظریههای اسناد.36
درماندگی آموخته شده38
تلفیق نظریههای اسناد با درماندگی آموخته شده.39
خوش بینی، نظریه ها، همبسته ها و عوامل سببساز.40
مولفه های خوش بینی از دیدگاه سلیگمن43
بدبینی، نظریهها و عوامل سببساز.47
سبک اسناد و سلامتی51
سبک اسناد در کودکان نارساخوان . 55
روانشناسی مثبتنگر.57
شیوههای تغییر سبک اسناد. و ایمن سازی روانی.58
رویکرد شناختی – رفتاری.60
آموزش ایمنسازی روانی60
پیشینه پژوهش.61
پژوهشهای خارجی61
پژوهشهای داخلی.65
فصل سوم: روششناسی پژوهش.69
مقدمه70
نوع مطالعه70
جامعه آماری، نمونه آماری ، روش نمونهگیری70
معیارهای ورود.71
معیارهای خروج.71
ابزارهای اندازهگیری.72
پرسشنامه سبک اسناد کودکان (CASQ)73
متغیرهای پژوهش.74
روش اجرا75
محتوای برنامه مداخله ایمن سازی روانی.76
روش تجزیه و تحلیل داده ها.80
ملاحظات اخلاقی.80
فصل چهارم: توصیف دادهها و تحلیلهای آماری 82
مقدمه.83
توصیف دادهها.83
شاخص های توصیفی متغیر های پژوهش84
تحلیل دادهها در چهارچوب فرضیههای پژوهش.92
تحلیل دادهها در چهارچوب سوال پژوهش.99
یافته های جانبی99
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری.103
مقدمه104
بحث و تفسیر یافتهها104
نتیجه گیری.108
محدودیتها.109
پیشنهادها109
منابع فارسی.110
منابع انگلیسی.113
پیوستها120
چکیده انگلیسی.126
فهرست جداول
جدول 1-3. ضرایب همبستگی پیرسون برای سنجش پایایی CASQ 91
جدول 2-3. ضرایب آلفای کودرریچاردسون برای محاسبه روایی CASQ92
جدول 1-4 آزمون t مقایسه تفاوت دو گروه از لحاظ متغیر سن103
جدول2-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد خوش بینانه پسران دو گروه آزمایش و کنترل.103
جدول3-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد بدبینانه پسران دو گروه آزمایش وکنترل.104
جدول 4-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد خوش بینانه دختران دو گروه آزمایش و کنترل105
جدول 5-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد بدبینانه دختران دو گروه آزمایش و کنترل106
جدول 6-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد خوش بینانه کل افراد دو گروه آزمایش و کنترل.107
جدول 7-4.میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد بدبینانه کل افراد دو گروه آزمایش و کنترل.108
جدول 8-4. شاخص های توصیفی متغیر سبک های اسنادی خوش بینانه و بدبینانه دو گروه آزمایش109
جدول 9-4. بررسی نرمال بودن توزیع متغیر سبک اسناد با استفاده از آزمون شاپیرو – ویلک.111
جدول 10-4. نتایج آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس نمرات درون گروهی آزمودنی ها111
جدول11 -4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد خوش بینانه.112
جدول12-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی برسبک اسناد بدبینانه112
جدول13-4. آزمون ماشلی به منظور بررسی مفروضه کرویت.113
جدول14-4. نتایج تحلیل اندازه گیری های مکرر اثر مداخله بر سبک اسناد خوش بینانه گروه آزمایش در موقعیت پیگیری114
جدول 15-4. نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی اثر مداخله بر سبک اسناد خوش بینانه گروه آزمایش.115
جدول16-4 آزمون ماشلی به منظور بررسی مفروضه کرویت.116
جدول17-4. نتایج تحلیل اندازه گیری های مکرر مداخله بر سبک اسناد بدبینانه گروه آزمایش در موقعیت پیگیری116
جدول18-4. نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی اثرمداخله بر سبک اسناد بدبینانه 117
جدول19-4. نتایج آزمون t مستقل در مقایسه تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان نارساخوان دختر و پسر.118
جدول20-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد خوش بینانه دانش آموزان نارساخوان پسر دو گروه آزمایش و کنترل119
جدول21-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد خوش بینانه دانش آموزان نارساخوان دختر دوگروه آزمایش و کنترل120
جدول22-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه دانش آموزان نارساخوان پسر120
جدول23-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه دانش آموزان نارساخوان دختر.121
فهرست نمودار ها
نمودار 1-4. مقایسه میانگین سبک اسناد خوش بینانه پسران دو گروه کنترل و آزمایش.103
نمودار 2-4. مقایسه میانگین سبک اسناد بدبینانه پسران دو گروه کنترل و آزمایش .104
نمودار 3-4. مقایسه میانگین سبک اسناد خوش بینانه دختران دو گروه کنترل و آزمایش.105
نمودار 4-4. مقایسه میانگین سبک اسناد بدبینانه دختران دو گروه کنترل و آزمایش.106
نمودار 5-4. مقایسه میانگین سبک اسناد خوشبینانه دو گروه آزمایش و کنترل.107
نمودار 6-4. مقایسه میانگین سبک اسناد بدبینانه دو گروه آزمایش و کنترل.108