پایان نامهی کارشناسی ارشد رشته ی روانشناسی
گرایش علم اطلاعات و دانش شناسی
عنوان:
بررسی رابطه بین ابعاد نگرش اینترنتی و اضطراب چندبعدی کتابخانه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز
استاد راهنما:
دکتر عبدالرسول جوکار
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب:
فصل اول : مقدمه
1-1- کلیات 2
1-2- بیان مسئله 4
1-3- اهمّیت و ضرورت پژوهش 5
1-4- اهداف پژوهش. 6
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1- مبانی نظری. 9
2-1-1-اضطراب 9
2-1-1-1- ابعاد اضطراب. 12
2-1-2- اضطراب کتابخانهای. 13
2-1-3- اضطراب چند بعدی کتابخانهای. 17
2-1-4- نگرش. 20
2-1-4-1- منشاء اولیه نگرش 20
2-1-4-2- تعریف های مربوط به نگرش. 20
2-1-4-3-تعریف سه عنصر نگرش. 22
2-1-5- نگرش اینترنتی. 25
2-3- مرور پیشینه 30
2-3-1- تحقیقات انجام شده در ایران 31
2-3-2- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 36
2-4- جمعبندی پیشینه. 42
2-5- سؤالات پژوهش . 42
2-6- تعاریف مفهوم 44
2-7- تعاریف عملیاتی 44
فصل سوم : روششناسی تحقیق
3-1- روش تحقیق و جامعه آماری
3-2- شرکتکنندگان در پژوهش و روش نمونه گیری. 46
3-3- ابزار پژوهش 47
3-3- 1- پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانهای. 48
3-3- 1- 1- روایی پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانهای. 49
3-3- 1- 2- پایایی پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانهای. 52
3-3- 2- پرسشنامه نگرش اینترنتی. 52
3-3- 2- 1- روایی پرسشنامه نگرش اینترنتی. 53
3-3- 2- 2- پایایی پرسشنامه نگرش اینترنتی. 55
3-4- روش اجرا 55
3-5- شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات 5
فصل چهارم : یافتههای پژوهش
4-1- یافتههای توصیفی پژوهش. 58
4-2- یافتههای استنتاجی تحقیق. 59
4-2- 1- رابطه بین ابعاد نگرش اینترنتی با اضطراب چندبعدی کتابخانهای. 60
4-2- 2- پیشبینی بعد راحتی و اعتماد بهنفس در هنگام استفاده
ازکتابخانه بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی 62
4-2- 3- پیشبینی بعد اضطراب عمومی کتابخانهای و فرایند جستوجوی
اطلاعات بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی. 63
4-2- 4- پیشبینی بعد موانع در ارتباط با کارکنان بر مبنای
ابعاد نگرش اینترنتی 64
4-2- 5- پیشبینی بعد درک اهمیت استفاده از کتابخانه
بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی 65
4-2- 6- پیشبینی بعد راحتی با فن آوری موجود در کتابخانه
بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی 66
4-2- 7- پیشبینی بعد راحتی با کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی
بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی 67
4-3- یافتههای جانبی پژوهش 68
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
5-1- مقدمه 70
5-2- رابطه ابعاد نگرش اینترنتی و اضطراب چندبعدی کتابخانهای. 71
5-3- پیشبینی بعد راحتی و اعتماد بهنفس در هنگام استفاده از
کتابخانه بر اساس ابعاد نگرش اینترنتی. 74
5-4- پیشبینی بعد اضطراب عمومی کتابخانهای و فرایند جست وجوی
اطلاعات بر اساس ابعاد نگرش اینترنتی. 75
5-5- پیشبینی بعد موانع در ارتباط با کارکنان کتابخانه بر اساس
ابعاد نگرش اینترنتی 77
5-6- پیشبینی بعد درک اهمیت استفاده از کتابخانه بر اساس
ابعاد نگرش اینترنتی 78
5-7- پیشبینی بعد راحتی با فنآوری موجود در کتابخانه بر اساس
ابعاد نگرش اینترنتی 79
5-8- پیشبینی بعد راحتی با کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی
بر اساس ابعاد نگرش اینترنتی 80
5-9- یافتههای جانبی پژوهش 82
5-10- کاربرد نظری و عملی تحقیق. 83
5-11- پیشنهادهای تحقیق 84
5-12- پیشنهادهای کاربردی. 85
5-13- نتیجهگیری 86
فهرست منابع
منابع فارسی. 87
منابع انگلیسی. 91
فهرست جدولها
جدول شماره 3-1 جنسیت، تعداد و درصد آزمودنیها 47
جدول شماره 3-2 نتایج حاصل از تحلیل گویههای مقیاس اضطراب چندبعدی 50
جدول شماره 3-3 ضرایب آلفای کرونباخ برای ابعاد پرسشنامه اضطراب چندبعدی 52
جدول شماره 3-4 نتایج حاصل از تحلیل گویههای مقیاس نگرش اینترنتی. 54
جدول شماره 3-5 ضرایب آلفای کرونباخ برای ابعاد پرسشنامه نگرش اینترنتی 55
جدول شماره 4-1میانگین و انحراف معیار نمرات آزمودنیها در ابعاد متغیر نگرش. 59
جدول شماره 4-2 میانگین و انحراف معیار نمرات آزمودنیها در ابعاد
متغیر اضطراب چندبعدی کتابخانهای . 59
جدول شماره 4-3 ماتریس همبستگی ابعاد نگرش اینترنتی و اضطراب چندبعدی 61
جدول شماره 4-4 رگرسیون بعد راحتی و اعتماد بهنفس درهنگام استفاده از
کتابخانه بر روی ابعاد نگرش اینترنتی. 62
جدول شماره 4-5 رگرسیون بعد اضطراب عمومی کتابخانه و فرایند جستجوی
اطلاعات بر روی ابعاد نگرش اینترنتی 63
جدول شماره 4-6 رگرسیون بعد موانع در ارتباط با کارکنان کتابخانه بر روی
ابعاد نگرش اینترنتی 64
جدول شماره 4-7 رگرسیون بعد درک اهمیت استفاده از کتابخانه بر روی ابعاد نگرش
اینترنتی. 65
جدول شماره 4-8 رگرسیون بعد راحتی با فنآوری موجود در کتابخانه
بر روی ابعاد نگرش اینترنتی 66
جدول شماره 4-9 رگرسیون بعد راحتی با کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی
بر روی ابعاد نگرش اینترنتی 67
جدول شماره 4-10 مقایسه عملکرد دختر و پسر در متغیر اضطراب چندبعدی 68