فصل پنجم: بحث، نتیجهگیری و پیشنهادهای پژوهش . |
122 |
|
|
5-1- مقدمه . |
123 |
|
|
5-2- بحث و نتیجهگیری . |
124 |
|
|
|
5-2-1- وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در جامعهی پژوهش . |
125 |
|
|
|
|
5-2-1-1- وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات از دیدگاه عوامل توانمندساز در جامعهی پژوهش . |
125 126 |
|
|
|
|
5-2-2-2- وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات از دیدگاه عوامل نتایج در جامعهی پژوهش . |
134 |
|
|
5-2-2- ارزیابی کاربرد الگوی تعالی سازمانی در حوزهی مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاهی 5-3- پیشنهادهای پژوهش |
142 142 143 |
|
|
5-4- پیشنهادهایی برای انجام پژوهشهای آینده |
146 |
|
فهرست منابع . |
147 |
|
|
منابع فارسی . |
148 |
|
|
منابع انگلیسی |
151 |
|
پیوست شمارهی 1: پرسشنامهی پژوهش |
154 |
|
چکیده به زبان انگلیسی |
162 |
|
فهرست جداول |
|
جدول شماره 3-1: معیارهای اصلی پرسشنامه و تعداد زیر معیارهای تخصیص یافته به هریک از آنها . |
66 |
|
جدول شماره 3-2: نحوهی تخصیص امتیازها در پرسشنامه . |
67 |
|
جدول شماره 3-3: نحوه محاسبه امتیاز معیار رهبری . |
69 |
|
جدول شماره 3-4: نحوه محاسبه امتیاز معیار خط مشی و استراتژی |
69 |
|
جدول شماره 3-5: نحوه محاسبه امتیاز معیار کارکنان . |
70 |
|
جدول شماره 3-6: نحوه محاسبه امتیاز معیار شراکتها و منابع . |
71 |
|
جدول شماره 3-7: نحوه محاسبه امتیاز معیار فرآیندها |
71 |
|
جدول شماره 3-8: نحوه محاسبه امتیاز معیار نتایج مشتریان . |
73 |
|
جدول شماره 3-9: نحوه محاسبه امتیاز معیار کارکنان . |
74 |
|
جدول شماره 3-10: نحوه محاسبه امتیاز معیار نتایج جامعه . |
75 |
|
جدول شماره 3-11: نحوه محاسبه امتیاز معیار نتایج کلیدی عملکرد . |
76 |
|
جدول شماره 4-1: دانشگاه محل خدمت پاسخگویان به پرسشنامه |
85 |
|
جدول شماره 4-2: توزیع سن پاسخگویان به پرسشنامه . |
86 |
|
جدول شماره 4-3: توزیع سطح تحصیلی پاسخگویان به پرسشنامه . |
87 |
|
جدول شماره 4-4: رشتهی تحصیلی پاسخگویان به پرسشنامه . |
87 |
|
جدول شماره 4-5: سابقهی کار پاسخگویان به پرسشنامه |
88 |
|
جدول شماره 4-6: خرده معیارهای رهبری و امتیاز میانگین آنها |
90 |
|
جدول شماره 4-7: خرده معیارهای خط مشی و استراتژی و امتیاز میانگین آنها . |
92 |
|
جدول شماره 4-8: خرده معیارهای کارکنان و امتیاز میانگین آنها . |
93 |
|
جدول شماره 4-9: خرده معیارهای مشارکتها و منابع و امتیاز میانگین آنها . |
95 |
|
جدول شماره 4-10: خرده معیارهای فرآیندها و امتیاز میانگین آنها . |
96 |
|
جدول شماره 4-11: امتیاز کلِ معیارهای توانمندساز از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای مورد بررسی |
97 98 |
|
جدول شماره 4-12: امتیاز کلِ معیارهای توانمندساز از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه شهید چمران |
98 99 |
|
جدول شماره 4-13: امتیاز کلِ معیارهای توانمندساز از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور |
100 |
|
جدول شماره 4-14: خرده معیارهای نتایج مشتریان و امتیاز میانگین آنها |
101 |
|
جدول شماره 4-15: خرده معیارهای نتایج کارکنان و امتیاز میانگین آنها . |
103 |
|
جدول شماره 4-16: خرده معیارهای نتایج جامعه و امتیاز میانگین آنها |
104 |
|
جدول شماره 4-17: خرده معیارهای دستاوردهای کلیدی عملکرد و امتیاز میانگین آنها |
106 |
|
جدول شماره 4-18: خرده معیارهای شاخصهای کلیدی عملکرد و امتیاز میانگین آنها |
107 |
|
جدول شماره 4-19: امتیازِ کلِ معیارهای نتایج از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای مورد بررسی. |
108 109 |
|
جدول شماره 4-20: امتیازِ کلِ معیارهای نتایج از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه شهید چمران . |
110 |
|
جدول شماره 4-21: امتیازِ کلِ معیارهای نتایج از وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور |
110 |
|
جدول شماره 4-22: امتیازِ کلِ وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای هر دو دانشگاه . |
111 |
|
جدول شماره 4-23: امتیازِ کلِ وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه شهید چمران |
113 |
|
جدول شماره 4-24: امتیازِ کلِ وضعیت موجود مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور . |
114 |
|
جدول شماره 4-25: نتایج آزمون تی در جامعهی مورد بررسی |
118 |
|
جدول شماره 4-26: مقایسهی معیارهای الگوی تعالی سازمانی در مورد وضعیت مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشکی جندیشاپور . |
119 |
|
فهرست نمودارها |
|
نمودار شماره 4-1: وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای مورد بررسی |
112 |
|
نمودار شماره 4-2: وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه شهید چمران |
113 113 |
|
نمودار شماره 4-3: وضعیت موجود و مطلوب مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور. 115 |
|
فهرست شکلها |
|
شکل شماره 2-1: چرخهی شش سیگما . |
27 |
|
شکل شماره 2-2: معیارهای نُهگانهی الگوی تعالی سازمانی و امتیاز آنها . |
42 |
|
شکل شماره 4-1: امتیازهای کسب شدهی جامعهی مورد بررسی از معیارهای الگوی تعالی سازمانی . |
120 |
|
شکل شماره 5-1: تأثیر پذیری مدیریت فناوری اطلاعات از مؤلفههای مشتریان و تغییرات . |
125 |
|